Áttekintés az autótolvajok munkamódszereiről

Az oldal célja az olvasó informálása. Egy rövid, átfogó képet ad, a legelterjedtebb vagyonvédelmi eszközök hiányosságairól. Az oldalon szereplő információk mindegyike hiteles forrásból, internetes portálokról, rendőrségi sajtótájékoztatóról, szakmai konferenciákról származik.

Mechanikus védelmi rendszerek

Az indítás babrálása

A mechanikai "szakember" foglalkozik az ajtózárakkal, gyújtáskapcsolóval és a különböző utólagosan beépített kormány-, pedál- és váltózárakkal. Többféle módszerrel dolgozik. Ezek közül egyet a képen tekinthet meg, a többit (nem hiánytalanul) letöltheti videón. A letölthető videók érdekessége, hogy a használt eszközök egy része zárak kulcs nélküli kinyitására lettek kifejlesztve és kereskedelmi forgalomban megvásárolhatóak.





Letölthető videók




Elektronikus védelmi rendszerek

Fénykép egy indításgátló chipről Indításgátlók

Az autótolvajok technikai fejlődése oda vezetett, hogy az eddig "feltörhetetlennek" tartott BMW EWS-III-as indításgátló rendszerét is feltörték. A középkategóriájú autók többségének az ellopása, a gyári indításgátló rendszer kiiktatása nem okoz problémát a tolvajnak. Luxuskategóriába tartozó, újabb modellek ellopása körülményesebb, viszont "kifizetődőbb". A képen látható Fiat JTD indításgátló emulátor kereskedelmi forgalomban 22000Ft-ért vásárolható.





Fénykép egy autóriasztó-rendszerről Autóriasztók

A piacon legelterjedtebb ugrókódos rádió-távirányítású riasztók jelei 10-20 m-es távolságon belül ellophatóak, többféle módszerrel manipulálhatóak. Az ellopott jel felhasználásával a tolvaj feltűnés nélkül hatástalanítja a riasztót. A képen látható kódlopót 2000-ben a BRFK foglalta le. A jelek ellopásának elkerülése miatt fejlesztette ki cégünk a Blue16 autóriasztót.

BRFK Gépjárműfelderítési Osztályának sajtótájékoztatója a lefoglalt készülékről.

Az autóriasztók hatástalanítása kevésbé kifinomult módszerrel is lehetséges. A tolvaj egyszerűen kitépi a készüléket, vagy a szirénát a gépjármű motorteréből. Ennek a megakadályozása elektromechanikus motortérzárral lehetséges.




Fénykép egy GPS-GSM jelzavaróról (jammer) Műholdas nyomkövetők

A közhiedelemmel szemben a GPS-es rendszerek nem műholdon, hanem GSM telefonon keresztül tartják a kapcsolatot a központtal. Ha a GSM telefon adását zavarják, a riasztás nem tud eljutni a központba. A képen egy olyan, kereskedelmi forgalomban kapható GSM jammer látható, ami ezt a célt szolgálja.

Letölthető videó: A2 GPS teszt

2000 Szentendre, Sztaravodai út 106/a.
Kapcsolat: info@blue16.hu